Glad idis fick rida islandshäst!

Yes! Igår hoppade jag upp på hästryggen igen. Tyvärr inte på Perfis rygg men det kommer det också. Bara hon blir helt ok i sitt ben så får det ta den tid det tar.
However, igår red jag en söt dräktig islänning. Det var mysigt. Sitta barbacka på en tjockishäst som dessutom var så varm och skön att sitta på, kändes lite som att sitta i en soffa.
Vi red ut en runda jag, Elin och Malin på vars en islänning. Dom töltande fram och jag likaså. Trodde jag. Jag trodde hela tiden att jag töltade men så var det visst inte. Jag har fått höra att när hästen töltar så behöver man bara sitta, man skumpar inte och håller på, man bara sitter. Och igår satt jag bara, skumpade inte utan bara satt. Så jag trodde ju att min lilla islänning töltade. Elin berättade sen att islänningen jag satt på inte kunde tölta. Nähä, hon hade bara en grym trav helt enkelt. Eller så har jag en tung gump.
Det var en mysig runda, töltandes eller ej. Jag hoppade upp på Elins tävlingsislänning på slutet och där fick jag TÖLTA. Coolt. Fast jag gillade den tjocka, dräktiga sötnosen mest ändå. Hon var gooo.





Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Mumsig

Ser jättehärligt ut och väldigt söta både häst och ryttare.

2012-01-25 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback