Effektiv förmiddag!

7.16 imorse var jag uppe. Mamma hämtade mig 7.20. 7.30 åt jag frukost på jobb. 7.50 var jag påväg ut i stallet. 8.04 var jag ute i stallet. Perfi tittade lite konstigt på mig och det såg ut som att hon tänkte "ehh vad gör du här såhär dags?". Perfi fortsatte äta, jag blev sugen på något. Kom på att jag fått vaniljbullar av mamma som hon bakat. Tog en vaniljbulle. Perfi tittade på mig, nyfiket. Jag åt upp min vaniljbulle och gick in i hennes box för att se om hon ätit upp. Vi kelade lite, Perfi luktade på mitt ansikte, öppnade sin gigantiska mun, jag hann tänka "nu biter hon mig". Istället får jag världens hästpuss. Hela Perfis tunga slickade rent mitt ansikte. Blä.
Nu i efterhand (efter att ha ätit 4 vaniljbullar till) så har jag förstått att där är socker på vaniljbullarna, och det hade jag ju lyckats kladda ut i halva ansiktet. Perfi var bara snäll och tog bort det åt mig. Och ersatte det med höblask istället.. 
Hur som haver, Perfi fick sig en rykt och sen fick damen komma ut i hagen. Lite över 9 var jag klar i stallet. Hjälpte Elin ta ut lite hästar, snackade lite gojs. Körde hem, plockade upp Pockis, körde honom till skolan, körde hem, tränade här hemma, duschade, pluggade. Och allt detta hann jag med innan klockan var 11. Snabba bullar. 

Har precis lunchat med min fina moder och nu väntar jag på att kaffet ska rinna ner. 
Pappa är påväg in till Lund och eftersom att han är så snäll så skulle han fixa patroner till skrivaren, snällaste.
Nu är kaffet klart!

Puss på er!

image description
Detta längtar jag efter.. (att sitta på Perfis rygg)



Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Fraj

Ajaj, är du allergisk? :( nej det kan jag tänka mig blir tufft!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback