Tobermorey

Första hästen ut blir Tompa! En valack född 02 som jag först hade på foder men som jag fick lämna tillbaka efter bara någon månad av personliga skäl.
Massa bilder från januari 08 när jag precis fått hem honom, så något av de första ridpassen på hemmaplan så att säga. Väldigt pussglad häst som ni ser!
Och en filmsnutt från samma pass.

Höll kontakten med Caisa, hans ägare, efter att jag lämnat tillbaka honom och jag var ute och hälsade på honom några gånger hos hans nya fodervärd. I början av 2010 åkte han till en ny fodervärd (han har haft en extrem otur med sina fodervärdar..) och jag och Caisa åkte dit och hälsade på honom i mars. Det var en misskött häst vi möttes av, undernärd, smutsig, boxen var inte mockad på ett tag, han hade ingen mat och allt var bara piss.
Caisa bestämde sig direkt för att han skulle få komma hem, bort ifrån den där fodervärden som ljög oss rakt upp i ansiktet när vi var där. Tompa fick komma hem och flyttade in i ett stall som min vän äger och han började bli häst igen efter någon vecka.  Glöden i ögonen kom tillbaka och revbenen syndes allt mindre.
Jag hjälpte Caisa lite med honom och red honom så ofta jag hann och Caisa tömkörde honom en del så han fick tillbaka lite muskler.
Någon vecka efter att han kommit hem.
Tror detta är ca 2 månader efter att han kommit hem. Här börjar han bli fin igen!

Efter några månader i min väns stall bytte Tompa stall. I det nya stallet fanns en enorm paddock och träningen började på riktigt och Tompa blev väldigt fin och lik sig själv igen.
Och ännu mer bilder från ett annat tillfälle..

Charm Tompa!

Numera står Tompa uppe i Skövde hos en fodervärd som har honom som sällskapshäst till sina avelsston och när han blivit bra i kroppen igen (senaste fodervärden gjorde väl inget toppenjobb..) så ska han även börja ridas igen. Jag hoppas verkligen att han får stanna där nu så att han slipper flytta runt mer. Tompa är en fin häst, man behöver bara lära känna honom och lära sig rida honom, sen har man en fin ridhäst och en mysig pussmule!

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Kitty

Hej Ida.

Vilka fina bilder på Tompa :) Kul se hur han "ska" se ut och inte skicket man fick honom i. Är dock inte katastrof utan mest avsaknad av ryggmuskler och slitna tänder så tror han kommer bli fin fin :) Han trivs toppen med alla tanterna i hagen ;) Och mig följer han som en hundvalp så jag verkar godkänd.



/Kitty

Postat av: Hanna

Hej! vad roligt att du skrev och vad kul det var att se lite bilder på honom, och video! :) du får gärna skicka lite bilder på honom till mig om du har lust,bara roligt att se!=)

2012-02-01 @ 16:11:02
URL: http://hannasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback