Bortskämd.

Eftersom jag har världens snällaste föräldrar har jag fått låna mammas bil i nästan två veckor. Bara för att köra till jobb. En sträck jag hade kunnat gå på 20 minuter.. Jag har världens bästa föräldrar helt enkelt som skämmer bort mig något otroligt med många saker, och som dom skämmer bort mig med kärlek..

Idag när jag stod och väntade på bussen hem från jobb så är där en märklig man som står vid hållplatsen och sjunger högt (tänk er böneutropen i Turkiet..). Han har händerna sträckta mot himmeln och verkar be eller något.
Jag håller mig på avstånd! När bussen kommer smyger jag försiktigt närmre och när bussen stannar står jag bakom den sjungande mannen.
Precis innan han ska hoppa in i bussen slänger han sig ner på knä och verkligen skriker upp mot himmeln, fortfarande med händerna uppåt. Busschauffören blir rädd och stänger dörren igen. Jag får panik och skriker "släpp in mig, jag ska med!!" Dörren går upp igenom och jag tränger mig förbi mannen och går in.
Precis när jag satt mig kliver även den sjungande mannen på, han betalar inte utan går rakt på bara. Busschauffören vågar såklart inte säga något. Jag håller tummarna för att han inte ska sätta sig bredvid mig och stirrar på mina skor.
Tack och lov sätter han sig längre bak. Bussen börjar rullar och jag pustar ut. Det skulle jag inte gjort. Då börjar han såklart sjunga igen. För helvete. Man börjar ju tänka..
Men mycket mer hände inte. Folk undrade helt klart vad han höll på med men ingen vågade be honom vara tyst.

Nej, nu känner jag att det är dags att börja cykla eller gå till jobb!
Imorgon är jag LEDIG!!
Vi hörs mer då! Puss!



Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Charlotte

usch vad var det för någon konstig prick. Tur han inte gjorde något mot min favorit Ida. Då skulle jag skicka hundarna på honom.

Postat av: Papps

Man blir alldeles varm i hjärtat, tack Ida!

2011-03-23 @ 10:29:24
Postat av: Mamsi

Jag säger bara, världens bästa IDA helt enkelt..:)

2011-03-23 @ 21:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback