Long, long time ago, but I can still remember.

Godkväll! Har varit en lång dag idag men jag har hunnit med massor, tack och lov.
Hann bli klar med tvätten, fick tvättat 5 maskiner, hann laga mat innan mamma kom och sen nu ikväll har jag varit iväg och stressat ner lite hos hästarna. Var tänkt att jag skulle rida mammas pålle men när en annan tjej frågade mig om jag ville testa hennes häst så kunde jag inte motstå frestelsen. Det var en dressyrhäst som gått höga klasser i dressyr. Stor, brun, fin i formen, pigg och glad men oerhört lyhörd. Kan ni gissa vem den var lik?
Min älskade Honey Bunny såklart. Har sett den bli riden några gånger innan och har tänkt att den är lite lik Honey Bunny men inte reflekterat mer än så över det. Hoppade upp och blev kär efter några travsteg.
Satt och lös som en sol, log bredare än på länge och bara njöt av känslan att hästen gjorde exakt vad jag bad om, och det gick så jäkla bra! Och det var så roligt! Hästen var fantastisk i galoppen, en riktig gunghäst.
Och som den kunde korta, öka och samla sig. Och galoppombytena.
Hästen var fantastik helt enkelt och det var fantastiskt att få tillbaka lite av den känslan jag hade när jag red Honey Bunny. Det var så roligt och så underbart.
Honey Bunny var några snäpp vassare, några snäpp bättre och några snäpp snyggare men så kommer det nog alltid att vara. Den där första kärleken och lyckan kommer alltid vara Honey Bunny.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Ska upp vid 9 imorgon, handla och sen åka till Cecilia. Vi ska iväg till veterinären med Kajsa. Uppdaterar mer imorgon.
Take care!


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Gud vad fin häst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback