Jag är så konstig :(

Först och främst måste jag be om ursäkt till mina nära och kära för att jag är så konstig. Jag vet inte riktigt vad som är felet på mig men jag är superkonstig ibland, ganska ofta om jag ska vara ärlig.
Jag går ofta runt och pratar med mig själv, eller bara pratar rakt ut.
Som nu ikväll blev jag lite hungrig, och då gick jag runt i säkert 10 minuter och pratade med mig själv om hur jobbigt det var att jag var hungrig nu och att jag åt för inte alls längesen så jag borde verkligen inte vara hungrig.
Fick spel på mig själv nyss när jag kollade på Superstars också. Jag blir en extra kommentator, sitter och kommenterar allt för mig själv och när jag tänker efter så måste det låta så jäkla dumt. "Bra hopp där men det är långt ifrån tillräckligt grabben", och det är en av de mest "okeja" grejerna jag sa. Resten vågar jag inte skriva ens, så konstig är jag ibland!
Ibland hör jag Pockis skratta åt mig när jag går och pratar för mig själv. Och när jag äter och tycker något är gott så hörs det "mmmmmmmmmmmm" från min strupe. Vilket folk också ofta skrattar åt.

Så, nu vet alla hur konstig jag är, och jag vet om det själv också! Så förlåt nära och kära för att jag är så konstig, men jag ger er en del goda skratt iallafall, eller hur? Och i efterhand så skrattar jag nästan alltid åt mig själv och säger "Ida, du är bra dum du ibland, vad sägs om att stänga igen foderluckan för en gångs skull?"
Jag är inte som alla andra, inte sådär vanlig, och det kan nog både åtta och tolv personer intyga =)
Take care!



Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Svar:

Ja dom är helt underbara allihop :)

Var och en på sitt eget lilla vis..



Mjo, det var väl dom enda 2 minuterna hon gick någorlunda okej..haha..

Annars så var det lite sken och kastningar..



När jag sålde min förra häst så hade jag ett uppehåll från hästar i ca 6 månader..

Efter det har det blivit att jag varit medryttare på andras hästar eftersom jag inte har ekonomin till att hålla egen häst.



Den första jag var medryttare på var det inte "lönt" att rida för tränare på, vi klickade inte till 100 % nämligen..

Den andra var en omskolad travare som blivit riden på "fel sätt" så han fick jag dock lite hjälp med av en som jobbade i stallet där han stod.

Dom hästarna jag rider nu (eller iaf 3 av dom) ska jag börja träna för tränare på..

Det kommer bli för ägaren, som jobbar som ridlärare och håller i en del träningar privat.



En anledning till är att den tränare jag hade innan flyttade till växjö och därmed fick jag sluta träna för henne..



:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback