Korpenfotboll, fotboll på blodigt allvar.

Ja, så är det. Korpenfotbollen är speciell. Många lag består av 30-40 åriga gubbar som är fullkomligt galna. Dem springer som idioter och bara krigar. Gör vad som helst bara för att få bollen. Svär och skriker som jag vet inte vad. Missar dem mål är det jordens undergång och man får höra en lång ramsa av fula ord. Gör dem däremot mål så ska dem hyllas och alla ska gärna säga grattis. För att inte tala om målgesterna. Här snackar vi ordentlig genomtänkta målgester! Minimum kravet för en målgest är 20 sekunder.

Det är precis som att all negativ enerig dessa gubbar bär på kommer ut när dem spelar korpenfotboll.
Jag säger gubbar för det är män med en rejäl ölmage, helikopterplatta och en goo prilla under läppen. En sunkig, urtvättad tshirt sen 1800 frös ihjäl är också vanligt, rätt tight och garanterat vald med omsorg. "Denna tröja passade mig perfekt för cikus 20år sen, den passar nog fortfarande. Min kropp har ju inte ändrats så mycket liksom.." Västarna är ofta välidigt små, och går dem på sitter dem som ett andra skinn.

Men kanske är det allt detta som gör att det är så roligt att titta på korpenfotboll? Idag har jag festat till det hela och har med mig en påse cheesballs. Hoppas att ni har en lika underhållande onsdagskväll som jag har!

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback