Resumé från helgens utgång.

När man kl 5 på morgonen tar en taxi från Mårtenstorget till Centralen i Lund för att man har dansat så kolosalt mycket att fötterna inte ens duger att stå på.
Då ,mina vänner, har man haft roligt.

Lördagen på White, Slagthuset i Malmö blev riktigt riktigt lyckat.
Det var jag & Ida, duon, the duo.
Det var längesen jag dansde så galet mycket, hade så roligt & var så varm!

Kvällen började med förfest i idas lägenhet.
Dryckeslekar som vi efter ett tag kom på inte inkluderade någon dricka överhuvudtaget?
Där satt vi, totalt inne i spelet & glömde helt bort att dricka.
Roligt var det kan jag tala om, kan kanske rekomendera det som sällskapsspel men inte till dryckeslekar.

Där efter begav vi oss mot destination Malmö, den stora staden. Vi sprang omkring på någonform av innomhus gräsmatta, pratade tyska & åt hamburgare innan vi skärpte till oss och styrde stegen mot Slagthuset.På Slagt var allt lika bra som vanligt.
Jag bara älskar det stället.
Lokalen, musiken, folket.. allt!

Sen var det verkligen all in. jag tror inte jag & Ida satt ner i mer än 5 sekunder på hela kvällen. Verkligen galet mycket dans blev det.
Vi dansade bugg med några random killar till greese låtar, skakade rumpa till 90-tals hits & hoppade omkring på house golvet.
Galet bra.
Fortfarande efter att ljuset tänts och musiken tystnat dansade vi.
Ja, vi kunde helt enkelt inte sluta.

Lite över 3 stod vi utanför Slagt och en kille i väldigt förglada kläder, med långt hår & hiphop-keps hoppade fram till oss "Din jacka har en väldigt röd färg" sa han och pekade på Ida. "Vill ni följa med på efterfest i staffanstorp?"
Jag & Ida tittade på varandra & skarttade, dax att sticka hem?

Vi gick (ja till fots) ända till konserthuset (för er som inte vet så är det nästan omöjligt i ett par skor med 15 cm hög klack..) och blev erbjudna skjuts av en spanjor. Problemet var att hans enda färdmedel var en cyckel, utan pakethållare.
Men han insisterade ändå på att skjutsa oss på den till Lund.
Stackars människa, som tur var är vi snälla flickor och tackade nej.

Missade bussen med en minut & satt på en bänk och väntade i en halvtimme på nästa buss, medan solen steg upp & fåglarna började kvittra.
Mysigt kan man tänka, men det var kallt som fan.

Vi kom med nästa buss och åkte ca en timmes bussresa för att komma till lund, bara för att väl i lund komma fram till att vi lika bra kunde ha tagit taxi hela vägen, sluppit frysa och varit hemma ungefär 2 timmar tidigare för ungefär samma pris?
Jag vet inte vad vi tänkte med riktigt..

Sen tog vi som sagt taxi från mårtenstorget till stationen & gick barfota därifrån hem till Ida. Vilken syn vi måste ha varit? Folk började för sjutton gå upp vid tiden vi kom hem.
Men det är så det ska vara så nu tänker jag inte skriva mer!


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Låter som en galet rolig lördag natt.

Jag är tacksam för att ni tackade nej tack till cykel taxin i alla fall., tror det hade tagit minst lika långt tid som med bussen. kram

2010-05-20 @ 22:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback