dum häst.

Hopptränigen igår gick sådär. Vet inte riktigt varför Tompa var som han var igår, han betedde sig inte riktigt som vanligt. Vi skulle hoppa studs, bara lågt till en början. Kändes fin när jag red fram honom, red med sporrar för första gången, och han reagerade jättebra på det. Han stannar första gången vi ska hoppa, något han aldrig gjort med mig förutom, och detta var låga kryss. Tar om det igen och han stannar igen, tredje gången hoppar han första, svänger ut innan andra och får något fnatt. Jag blev arg på honom och efter det gick det bättre. Vi höjer upp hindrena lite och det går hur bra som helst. Tills han bestämmer sig för att han hitta på något annat. Kommer jättebra in på hinder 1&2, på 3:e slänger han sig ut till höger. Vilket resulterade i att jag flög av som en vante.
Man har absolut ingen balans alls när man hoppar stunds i galopp och står i fältsits. Hela vänstra sidan fick sig en rejäl smäll, ögat och kinden är svullet och blått. Blödde som en jag vet inte vad igår. Och spottade grus gjorde jag också. Förbannade häst. Men det var bara att hoppa upp igen! Arg som ett bi var jag för att han tramsade så förbaskat mycket. Och oj så fint han gick! Som en klocka. Synd bara att man ska behöva bli arg på honom för att han ska gå så fint. Hoppade två gånger till och det kändes väl OK, dock så betedde han sig som en gris efter hindrena. Bockade och stack och höll på. Tack och lov lyckades jag hålla mig kvar och jag fick ner honom på jorden sen igen. Sofia fick skritta av honom, dels för att jag inte orkade och dels för att hon behöver rida lite mer!
Sofia fotade en massa igår så bilder kommer väl ut här förr eller senare.

Idag höll jag lite lektion för Sanna på Tompa. Gick helt OK. Jag hoppade upp och visade hur hon skulle göra för att han ska gå rätt (ibland är det lättare att visa än att förklara). Red max 5 minuter, sen var kroppen död. Höften, knät och axlen gör lagom ont idag. Måste se ganska rolig ut, ser misshandlad ut i ansiktet och går som en gammal tant. Jaja, det är sånt man får ta när man rider!

Nu ska jag sova! Och btw, ni som har frågat efter en resumé från helgens utgång, jag kopierar från Sofias blogg och lägger in här, hon skrev det så bra så varför ska då jag också skriva?
I helgen är det Lundakarneval och det taggas det till.
Take care!



Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback