Bushäst =)

Ja, precis som rubriken lyder så var Tompa en busig häst idag. Red ut på grusvägen och han lyssnade jättebra till en början, gjorde fina skänkelvikningar och öppnor. Han tjafsade lite med något som han inte ville gå förbi, men det var bara att vänta ut honom, gå fram till det farliga, som visade sig vara ofarligt, ett träd.
Travade lite på grusvägen men tyckte det var lite väl hårt så jag red bort till gräset. Haha, från att ha varit en fin, lydig häst blev han som en 3 åring. Alla husen, människor, hundar, stolar och soptunnor blev livsfarliga.
Jag försökte trava på och ställa honom och få honom att tänka på annat. Han såg något som var farligare än allt annat och for iväg i galopp, han gjorde något gulligt hoppelihopp också. Jättefina skänkelvikningar gjorde han i galopp också, även om dem var okontrollerade. Kunde mest skratta åt honom, det var både jobbigt och roligt. Jobbigt att sitta kvar och ha tålamod när jag visste att han mest tramsade, men roligt att han var glad och sprallig, ett tecken på att han börjar få tillbaka gnistan.

Det slutade med att jag satte mig ner och verkligen red och då gick han som en stjärna, riktigt fin i formen och han hade en väldigt bra bakbensaktivtet. Blev lite stirrig igen på vägen hem så jag gick in och travade av honom i låg form i paddocken. Han lugnade sig efter ett tag och blev riktigt fin igen. Hoppade av och skrittade av honom.
Trötta och svettiga, men nöjda var vi.

Tack för skjutsen Caisa! Krya på dig och ge födelsedagsbarnet en stor kram från mig!
Har en gammal film på Tompa från när jag hade honom på foder. Tänkte se om det går att lägga upp den på youtube och sen slänga in den här.
Take care!





Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback