24/3 2010

Tompa skötte sig väldigt bra idag! Allt gick överförväntan faktiskt. Varken jag eller Sofia ramlade av och hästarna höll sig hyfsat lugna. Det var barn, bilar, mycket okända hästar, hundar, barnvagnar, minihingstar och massa mammor som var "ivägen" när vi skulle rida iväg, men vi kom iväg. Första 100 meterna var väl mest trippande och tittande, men sen gick han bättre. Var en del han tittade på men han höll sig i skinnet. Blev en tur på asfalten innan vi kom till skogen, och han reagerade inte på bilarna heller. Blev en lugn tur med bara skritt och det var två trötta hästar som kom hem sen. Tompa har blivit stallets nya favorit, "åh, han är så stor och fin". Ja, Caisa, vad säger du? Vad tror du dom säger när han har fått tillbaka alla muskler och blivit fin i hullet igen? ;)

Ska ta hand om Tompa imorgon också, får se om vi rider imorgon eller låter dem vila ryggarna lite.
Får se vad Sofia säger, hennes ponny är ju inte den roligaste att leda..
Nu ska jag gå och lägga mig.
Psykologi och hälsopedagogik prov imorgon, wish me good luck.
Take care.

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Caisa

Haha! Monsterhästen med alla musklerna menar du... Vi får vänta och se men bättre att skynda långsamt och bara ha skoj. Ida, du väger som en flugskit jämfört med mig så rid du, han märker inte av din vikt ;-) Lillbusan hann med att rymma 2 gånger innan jag körde från stallet så ni kanske får jaga henne i eftermiddag!



Kram/C

Postat av: Maj-Gret

Hej Ida

Så kul att du rider igen och att du kämpar med läxor

och din utbildning. Har du tid en dag i nästa vecka

för en fika. Du har väl påsklov? Tisdag kanske.

kram

farmor

2010-03-26 @ 10:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback