Häst och bildag

Var uppe tidigt imorse och tog bussen till Genarp där jag mötte upp Caisa och hennes döttrar för att sedan köra ut till Sofia och titta på boxplats till Tompa. Kallt som tusan var det men det var det värt!
Mamma hämtade mig när vi var klara hos Sofia och föreslog att jag skulle övningsköra på ett ställe där mamma hittat mycket snö och drivor. Sagt och gjort! Både obehagligt och roligt. Har kört pappas stora bil nu i vinter och där är ju anti slir, anti spin, anit sladd och allt vad det är, så det är lite fusk att köra den, allt blir ju så enkelt då på något sett, förutom när vi stängde av alla anti slir och det, då halkade den på rätt bra den också.
However, när jag och mamma skulle köra hem så såg vi en man som kört av vägen, stannade och försökte hjälpa honom loss men det gick inte, bilen rörde sig inte en cm. Så jag ringde min pappa som kom med sin bil och drog loss den andra bilen direkt. Min pappa är en fantastisk hjälte!
Jag körde väldigt lugnt resten av vägen hem kan jag ju säga, jag ville inte kasa av vägen, nono.
Var hemma någon timme, plåstrade om Deluxe och åt lite.
Sen bar det av mot Skabersjö och väl framme i Skabersjö fick jag äntligen träffa min älskade Lilja igen.
Var så otroligt skönt att se henne igen, att se att hon mår bra och att hon har en ryttare som verkligen bryr sig om henne och tycker om henne lika mycket som jag gjorde. Kändes jätte skönt.
Tusen tack Linn för att du kontaktade mig!

Nu ska jag ta mig något lätt att äta och sen hoppa i säng och sova.
Take care!


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Caisa

Sådärja! Nu fick du oxå till det! Du har varit riktigt effektiv sista tiden med bloggandet! hihi



Tack för att du ville följa med ut trots isvindar och snömodd. Fina bilder! Ja jag ska oxå bli bättre på att fota och lägga ut bilder...



Kram/C




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback