Självförtroendet i botten.

Det där med självförtroende är inget roligt. Inget roligt alls. Jag har varit orolig för min uppkörning och uppskrivning sedan flera månader tillbaka. Jag vill inte misslyckas. Och självförtroendes trycks ner milvis varje gång jag gör ett misstag. För att inte tala om folk säger "har du inte tagit ditt körkort än? Fan vad misslyckad du är." Eller "du kommer aldrig köra lika bra som mig", "har du inte tagit ditt körkort innan mig är du misslyckad". Sånt får självförtroendet att gå i botten. Och varje gång jag får en sån här kommentar skjuter jag upp det hela ännu mer, bara för att hinna öva ännu mer, plugga ännu mer och återigen bygga upp självförtroendet.

Jag borde givetvis inte lyssna på dessa personerna men jag kan inte låta bli. Försöker stöta ifrån mig kommentarerna men dem tar sig in i huvudet oavsett. Jag borde bara ta åt mig det som dem jag har kört mest med säger, för dem säger att jag kommer klara det galant. Mamma, pappa och körläraren säger att det kommer gå utan några som helst problem, att jag kör hur bra som helst och att jag inte har någonting att oroa mig över. Ändå gör jag det.
På måndag ska jag köra halkan och jag ska verkligen försöka köra några mil innan dess. så att självförtroendet stiger lite. Och efter halkan ska uppkörningen bokas. Helvete vad ont jag får i magen av att tänka på det.






Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Calle

hahaha. Ja du lär ju ta det innan mig iaf. Så du är ju mer lyckad än mig iaf i det avseendet. ohyeah!

2010-08-08 @ 00:12:38
Postat av: hanna

ida, oroa dig inte. personerna som säger sånt till dig är ju bara knäppa. lyssna på dem som har kört med dig, för vad vet de andra? du är säkert tusen gånger bättre än vissa av dem. om både din mamma, pappa & körlärare säger att du kommer klara det galant så har du inget att oroa dig över. bara ta ett djupt andetag innan du sätter dig i bilen & verkligen koncentrera dig på körningen så tror jag att det kommer gå bra. sen är inte en missad uppkörning en undergång.. man kan allid göra om den. det händer jättemånga så du behöver inte oroa dig!

2010-08-08 @ 22:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback