Tröttis dag

Det blev ingen uppdatering igår som ni märkte, var helt enkelt för trött.
Nu ligger jag i soffan och tittar på satc, har precis ätit. Har varit hemma hos mamma och pappa idag, kört massa bil och klappat katten. Jag och mamma var på en trafikskola i Skurup, men jag tyckte inte alls att det kändes bra. Handledaren kändes sådär och första känslan när vi kom ner i lokalen var bara "nej".
Körningen gick bra, förutom när jag blev lite stressad när det var massa trafik. Men jag löste det.
Blev en riktigt lång runda idag, tack mamma!

I lördags var det middag hemma hos mamma och pappa med deras vänner. Jocke följde med och insåg hur galna många av mammas och pappas vänner är, galna och roliga. Det var en väldigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Jag och Jocke körde Sofiekusin hem vid 23 tiden. Stannade hemma hos henne någon timme och åt lite till och tittade lite på film.

På söndagen stack jag och Jocke iväg och handlade lite och sen körde vi hem till mamma och pappa och åt.
Väl hemma i Lund kom Basse, Linn och Paulsson hit och tittade på Iron Man.

Igår var jag ute i stallet och tog hand om Tompa. Fick GÅ till stallet. Kände hur alla kärringar stod i sina fönster och glodde och tänkte "vem är det som kommer gående här i jacka och luva?" Så fort jag kollade på dem drog de för gardinerna. Kände mig verkligen som en brottsling. Mötte en äldre dam också som verkligen förhörde mig om vart jag skulle och vad jag skulle göra där. Visst, jag såg kanske inte jätte glad ut men det hade sina anledningar. Det ösregnade och jag var blöt in på trosorna. Såg framför mig hur våt Tompa skulle vara..
Kom äntligen fram till stallet och när jag väl satt på ryggen så gick Tompa riktigt bra. Körde ett ordentligt markarbetspass med bommar. Han är dock stark och stel som en pinne i vänster sidan och hänger sig gärna på vänster tyglen. Red mycket åttvolter, serpeninter, öppna, sluta. Han lossnade efter ett tag och gick då riktigt bra.
Han blev väldigt svettig den stackaren. Och jag har träningsvärk idag. Red utan stigbyglar igår då jag verkligen inte fick dem jämna. Blev ett träningspass för mig också.

Nu ska jag äta lite chees balls och vila lite till innan min man kommer hem.
Take care!


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback