Hjärnskakningen är min bästa vän

Ligger i sängen och vilar. Har nyss vaknat upp efter en tupplur.
Dagen började bra, pigg och glad imorse, danskan flöt på, matten flöt på tills en början.
Börjar känna mig yr, börjar kallsvettas och går ut för att ta lite vatten. Svimmar, ramlar, slår huvudet i stengolvet och drar på mig en hjärnskakning. Roligt. Blev skolsyster, is på på pannan i 30 minuter och diverse olika tabletter.
Det är faktiskt skönt att ha en så pass bra skolsköterska som hon. Hon vet vad hon gör och hon bryr sig.
Valde att stanna kvar i skolan trots den jobbiga huvudvärken, hade bara två lektioner kvar. Företagsekonomi, där vi ändå aldrig gör någonting, och idrott. Vi rättade lite uppgifter på FE:n och sen var det slut. Tryckte i mig lite fil och flingor till lunch, bättre än järpar som ser ut som hundbajs.
På idrotten satt jag ner och tittade på hur resten av klassen sprang runt som barn och betedde sig barnsligt som vanligt. Time to grow up? Jag tycker att man ska få vara barn och bete sig barnsligt ibland, men det finns en gräns också. Vi är 18 år nu, inte 8 år.

Gick in om Coop och handlade lite frukt och dricka innan jag gick hem. Slocknade i soffan ganska fort kan jag ju säga. Nu är Pockis också hemma. Han är snäll och tar hand om mig.

Nu ska jag vila lite till. Känns som att det kommer vara jag och huvudvärken resten av kvällen.
Take care!

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback