Sjuttioelva

Sitter på svensk lektion nu, och vad gör vi? Ingenting vettigt.
Jag har ingen aning om vad jag ska skriva, men det är kallt ute iallafall och jag har ont i min handled.
Kanske blir sjukhuset senare, skolsköterskan rekomendera att jag skulle gå dit, men jag vet inte om jag hinner.
Det är företagsekonomi prov på onsdag och jag behöver plugga, hinner inte med sjukhuset känns det som.
Handleden får bli prioritet nummer 2.

På fredag bär det av mot Skövde och släktkalas hos Jockes föräldrar. Jockes bror har ju fyllt år och tagit examen, grattisgrattis. Kommer bli massa god mat och en trevlig kväll! Tåget går vid 12.28 så jag missar en lektion om jag tänker rätt. 

Nästa vecka är det lov och det ser jag fram emot! Ska bli så skönt med sovmorgon och lediga dagar.
Har en del planerat men vi får se vad som händer!

Jag var hemma igår, farmor hämtade mig här i Lund och sen körde vi hem och fikade med familjen, moster och kusinen. Fick övningsköra med mostersbil, en liten racerbil, jättekul! Var lite ovant med 6 växlar men det gick helt okej. När vi kom hem ifrån vår lilla utflykt med hennes bil ville Linn bli körd in till Genarp, så var det bara att hoppa in i mammas bil och köra henne till Genarp, det gick bra det också, är så van vid den bilen nu så det flyter på bra. Mamma tyckte att jag var duktig, stannade mitt i en brant uppförsbacke och kunde stå där stilla, och rulla framåt, med hjälp av bara dragläget, mamma var imponerad (och jag också för den delen). 
Hämtade upp Sofia när jag väl var i Genarp och sen brummade vi hem och hade det mysigt med massa fika och roliga filmer på youtube.
Fick köra pappas stora bil när vi skulle in till Lund, tjena hejsan vad nervös jag var. Har bara kört den en gång, och då satt jag ensam i bilen och då skulle jag bara köra ner och parkera den så att pappa kunde komma ut med Mercan. Men det gick över förväntan! Det var inte alls så obehagligt som jag trodde, visst att bilen är stor men den kändes inte så överdrivet stor när man kört en stund. Var riktigt roligt, och skönt att köra automatare, lat som jag är. Väl framme i Lund gick vi och handlade, tack mamma och pappa!

Detta blev ett längre inlägg än väntat, nu ska jag väl se om det går att göra något vettigt här, går förmodligen inte.
Take care! 
 


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback