Måndag

Har varit väldigt dålig med att uppdatera på sistone, ber om ursäkt för de.. typ. Helgen har gått fort, men den har varit bra! Haft kul med några av mina favoriter hela helgen.

I fredags var det först skola som gällde, redovisning på engelskan, gick finfint. Efter skolan föjde jag med Jocke och Stoffe till Malmö för att lämna tillbaka bilen de hyrt. Vi var lite vilse ett tag men hittade efter lite irrande till macken där en totalt kass gubbe kom för att kontrollera allt. Fredag kväll var jag bara hemma eftersom jag skulle upp till Helsingborg tidigt på lördagen för att provrida en häst.

Lördagen började tidigt och det kändes tugnt att behöva gå upp tidigt en lördag. Cecila hämtade mig vid 10 och sedan bar det av upp mot Helsingborgs trakterna. Kom fram och insåg att det var en 4 årig häst jag skulle provrida, lite smått nervös blev jag, det är en riktig bebis häst ju. Gick hyfsat bra och ska förmodligen upp och prova den igen i helgen. Känns lite sådär att den är så ung men det kan bli bra, får se. 
På vägen hem körde vi in om Härliga Hem och sen Donken, bästaste Donken. 

På kvällen bar det av in till Lund, först in till Jocke en stund och sedan vidare till Sara för att äta och göra oss i ordning inför Linns 18-års fest med tema karneval. Linns fest blev hur bra som helst, mycket folk, egen dj, bra dansgolv, tårta och nattamat, me like.Tusen tack Linn!
Jag och Sara tog oss hem vid 2-3 tiden och sedan mötte jag upp Jocke och Johan i Lund. Vi satte oss på BK för att äta och satt där i sisådär 2 timmar och pratade om allt och inget. Väl hemma hos Jocke somnade jag som en stock.

Söndag betydde släktmiddag hos mormor och morfar så efter några timmars sömn var det dags att sätta sig på bussen.
Efter massa god mat och kortspelande körde Maria mig till Lund, vi körde in om Donken och käkade ännu lite mer.
Kvällen spenderade jag med Jocke, vi tittade på film och hade det mysigt. Som vanligt somnade jag innan filmen var slut, måste bättra mig på det där.

Idag, måndag, har jag bara haft en lektion, skönt! Har varit hemma hos Jocke större delen av dagen.
Mamma hämtade mig vid halv fem och då var det bara hem och byta om för att ge sig iväg till Cecila.
Jag planerar att börja komma i form igen, så jag tog Cecilias små (stora) hundar, mina favorithundar, och gick en lång promenad. Ska försöka göra det några gånger i veckan, får börja lugnt och försiktigt innan jag kan börja springa med Teqila, den vildaste hunden. Hon kommer trötta ut mig totalt. Men det är bra att hon är pigg och galen, då kan hon dra mig när jag börjar bli trött.
Pappa kom och hämtade mig och sedan körde vi och tankade, eller JAG körde rättare sagt.
Jag fick prova på att panikbromsa också, och det var inte så farligt som jag trodde. Det är inte kul men jag trodde att det skulle vara mycket värre. Nu panikbromsade jag trots allt bara i 70, tänk sen i högre hastigheter, usch!
Det gick hur bra som helst att köra, börjar få bra koll på dragläget nu också, och att växla, möta upp med gas osv, börjar kännas riktigt bra. Det är kul att köra bil!

Imorgon är det skola och sedan Jocke som gäller. Lång skoldag imorgon, bäst att börja tänka på refrängen nu.
Kanske uppdaterar imorgon, vem vet.
Take care.

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback