Veckan som gått.

Ja, gott folk, vad ska man säga? Jag har lyckats bli sjuk igen. Svimmade ju på Kent konserten, säkerhetsvakterna hade full koll på mig, kändes tryggt. Dock missade jag halva konserten och de flesta bra låtar, fick sitta bredvid scenen så jag hörde ju och såg men det var inte samma sak som att stå mitt i folkmassan, men det fick duga.
Och jag fick mig ett litet snack med Jocke Berg, sångaren i Kent. Han gick ner på "min" sida av scenen, och så snicksnackade vi i ca 15 sekunder, inte alla som gjort det!
Var sjuk på måndagen, huvudvärk, yrsel och halsont, samma sak tisdag, onsdag och torsdag.
Idag är nästan all yrsel borta men jag har dessvärre ingen röst alls.

Var hos läkaren igår, fick göra EKG, men hjärtat såg ut att funka som det skulle, ska göra EKG i 24 timmar snart, så jag har med mig det hem och har det på i 24 timmar, ni hajar. Har svimmat ca 5-6 gånger sedan jul så läkarna vill kolla upp vad det är, vilket känns skönt. Det är lite obehagligt att bara svimma sådär helt plötsligt.
Läkarna vill kolla så att det inte är något med hjärtat och att det är därför jag svimmar, för blodtrycket var toppen.

Läkaren misstänker att jag stressar för mycket och hon tycker att jag borde dra ner på vad jag gör, men jag menar, vad ska dra ner på? Jag måste rida, jag måste träna, jag måste umgås, annars lever inte jag.
Att jag är stressad kan jag kanske hålla med om, en vanlig lördag för mig kan vara att jag går upp 8, är hos Honey Bunny vid 9, klar där vid 12. Därefter hem och äta något lätt, sedan vidare för att hålla ridlektion vid 13. Klar med ridlektionerna vid 16-17, sen hem duscha, äta, göra sig iordning och sedan iväg igen vid 18-19. Och slutligen hemma vid 2-3 någon gång. Jag känner mig inte stressad men jag borde kanske vara det, jag kanske inte tänker på det, jag vet inte.

Imorgon får jag se om jag kan rida, beroende på hur jag mår. Jag vill verkligen rida, inte gjort det på en vecka.
Ska kanske hålla lektion för Vilda imorgon också, får se om jag har fått tillbaka min röst någorlunda.

Avslutningsvis så måste jag säga att påsklovet var toppen, Ida Norling var ensam hemma, sov över där ett x antal dagar och det var hur mysigt som helst, festen mitt ute i ingenstans med Melina var übertrevlig, roligt att träffa nya människor! "Vad ska du göra? Jag ligger ner på golvet, hade du tänkt slå ner mig eller?"

Nej, gott folk, nu ska jag gå ner och dricka mjölk. Ciao bella!

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback