Funbun.

Om någon undrar så var det inte jag som red vid 102:an idag, vid Skönabäck, det var inte jag som satt och skrattade på en gigantisk, brun, tokig, pigg, rolig häst vid namn Honey Bunny. Eller okej. jo jag erkänner, det var jag. Haha, Honey Bunny var rolig att rida idag, hon brukar alltid vara snäll och så, idag var hon vild, hon gillade inte att det blåste, och hon gillade inte att alla hästar sprang runt i hagarna, som hon tramsade sig, trampade hit och dit, piruetter i vart annat steg, skänkelvikning, ja, det mesta. Och där satt jag och skrattade, skrattade åt de 5 killarna som körde förbi och glodde som galningar med öppna munnar och ögon som fotbollar, haha, vilken syn alltså. Mötte en tjej på en liten ponny när vi var på väg tillbaka, hon sa att jag såg liten ut på Honey, unge, och hon tyckte att det verkade farligt att rida på en sådan vild häst, och jag med mitt brilljanta svar: nejdå, det är bara kul, hon är inte så vild. och hoppsan hejsan, Honey Bunny ser något och hoppar 40 meter upp i luften, lilltjejen ler lite tveksamtoch rider iväg, hon var nog rädd att Honey Bunny skulle attackera hennes lilla ponny.
Jag överlever Honeys dampattacker på vägen tillbaka, och jag kan lova er, det är inte lätt att försöka hålla tillbaka en häst på 1.75 som väger ca 600-700 kg mer än en själv, och speciellt inte när man skrattar!
Men det var riktigt härligt att rida igen, har saknat det något galet. Nu ska bara Honey Bunny bli frisk och sen ska vi sätta igång och träna, hoppas jag. Slänger in lite bilder på Honey Bunny, bara för att ni ska se sån fining hon är.



Take care!


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: Melina

Bilderna är helt fantastiska!!!!

Postat av: IDA

Hihi, visst är dom? :)

2008-01-20 @ 18:01:55
URL: http://ohyee.blogg.se
Postat av: gitte stafström

Hej! Det är jag som är uppfödare till Honey Bunny och tävlade henne till hon var 10 år. Hon har alltid varit så busig av sig precis som hennes bror, Bugs Bunny heter han fast han är 18 år, när han är ute på tävling undrar alla om han är en unghäst. Mvh Gitte

2008-11-17 @ 23:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback