Congrats CK!

Jag hade ställt klockan och allt för att jag inte skulle missa det. Fråga mig inte varför jag var så pepp på detta, mitt intresse för detta kom från ingenstans. Men hur som helst, det lönade sig att gå upp, det var inte ens svårt idag, jag låg och väntade på att klockan skulle ringa, och när den äntligen ringde så var jag uppe ur sängen snabbare än någonsin. Snabbt ner, fixa kaffé och sen sätta sig i soffan och vänta.
Och varför allt detta då? Jo, för att få se Charlotte Kalla vinna "Tour de ski". Hon är ung, talangfull och just nu bäst!
Glädjen när hon gick om Virpi Kuitunen var enorm, hon gick om, hon gick om! Och nu var det svårt att sitta still, skulle hon vinna eller skulle hon tappa nu i sista backen? Jag förstår inte var hon fick alla krafter ifrån, den branta, jobbiga backen verkade så lätt när hon bara tog sig upp för den. Och visst, hon vann! Hon vann och mitt intresse för skidåkning var som bort blåst igen. Och jag kan verkligen inte förstå var det kom ifrån. Men det var en härlig känsla att se henne så stark och så bäst, hon vann hur lätt som helst, hon var starkast i slutet.
All beundran åt Charlotte Kalla!
http://sydsvenskan.se/sport/article291426.ece


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback