Måndag natt

Det är den 23:e och julstämningen är fortfarande inte nära. Den finns där lika mycket som snön ligger där ute på marken. Men det löser sig, för det sjunger Timbaktu. Men egentligen, en jul utan julstämning, är det verkligen jul då?

Något som inte har hänt på väldigt länge är förresten att jag vaknade 07.30 i söndags, utvilad och pigg.
Någon vaken? Nej. Fast efter lite övertalning var mamma vaken. Jag tyckte att vi kunde åka och sola och sen köpa nybakade bullar med oss hem. Mamma menade på att jag var galen och sedan vände hon sig om och där var den konversationen slut. Så jag la mig i sängen igen och tittade på film. Efter 10 minuter kommer mamma upp och frågar om jag är redo att åka iväg för att sola och handla frukost. Yes, fort som tusan slängde jag på mig kläder och så var vi iväg.
Väl hemma igen, mätt och glad, somnade jag i soffan.

Idag har det varit julklapps dags, att jag alltid ska vara ute i sista sekunden.
Fast jag har nästan inga julklappar att köpa eftersom jag har bestämt mig för att även i år skänka pengarna till Unicef och Rädda barnen istället.
http://www.unicef.se/stod-oss/gavoshop . Några små julklappar blir det till släkt och vänner, men jag ser ingen mening med att ge bort något "bara för att", då är det bättre att ge pengarna till någon som verkligen behöver det tycker jag.

Nu ska jag ta med datorn till sängen och titta på film.  Imorgon kommer Caisa med sina döttrar och ska rida lite på Tomtom, sen ska jag hoppa honom lite, får se hur det går, wish me good luck.
Take care.


Visst finns det en viss tjusning med att få veta att någon läser ens blogg, någon som man inte kunde tänka sig skulle göra det? Jo, en viss tjusning finns det.


Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback