I'm done with you, so goodbye.

Längesedan jag skrev, förlåt. Men nu sitter jag här, sjuk och allt. Blir nog en ganska lång blogg, har ju ett x antal dagar att skriva om.

Fredag 14/12
Skulle egentligen inte vara hemma men det ändrades ju, as usal.
Fredrik med familj kom hit, trevligttrevligt. Tittade på den nya American Pie, som inte var något att jubla över, blir dom inte bara sämre och sämre, eller är det bara jag som tycker det?
Jag blev trött efter filmen och bytte om till mjukisbrallor och linne, hel skönt.
 Fredrik och dom åkte hem vid 1 någon gång.

Gick och la mig men kunde inte somna, låg och funderade på vad jag skulle göra med mitt "kärleksliv", bestämde att jag skulle ge det en chans till.

Lördag 15/12
IKEA med pappa på förmiddagen, skulle kolla på julklapp, ny säng till mig. Osäker på om jag vill ha 120 eller 140, tror det blir 140. Men det känns nästan lite onödigt stort, jag kommer ju förmodligen ligga där heeeelt ensam, men aja det skadar väl aldrig att ha stor säng.

Bio med Amelie och Sabina på kvällen, Heartbreak Kid, ganska dryg enligt mig, typisk amerikansk film, man vet EXAKT vad som ska hända. Sen gick vi i Lund ett tag, slutade dock på Donkan, haha, satt där ett tag och skrattade åt en massa. Bussen hem och var hemma vid halv ett någon gång.
Jag skulle sova hos Amelie och vi tänkte att vi kunde gå hem till henne.
Amen visst, det var riktigt kallt och det var svart ute, såg ingenting. Så där stod vi, på en väg någonstans, det var mörkt och tyst och vi frös. Tur att vi hade våra mobiler, räddarna i nöden, Amelie satte på musik och jag lös med min mobil, och helt plötsligt var det inte så tyst och kallt längre, vi sjöng och dansade, måste sett roligt ut.
Efter ett tag ringde vi efter Amelies mamma, det var ganska kallt ändå. Väl hemma hos Amelie satte vi på en film, Scary Movie 3, jag somnade och blev väckt av Amelie när filmen var slut. Vi började se något på TV men vi somnade lika fort. Vaknade vid 4 av att någon sjöng på TV, stängde av TV:n och släckte lampan, och Amelie bara sov och sov.

Söndag 16/12
Jag och Amelie blev väckta vid 13.15 (!). Blev snabb frukost och sen fixa sig lite och sen åka iväg och kolla på match, först spelade mitt lag, F92, förlorade med 0-4, tyvärr. Gissa om jag ville vara med och spela, men nej, just det, mitt knä, jag får ju inte. Sen var det P92 som spelade, vann med 4-3, congrats boys!
Hem efter det och sen flöt kvällen på.

Måndag 17/12
Sjukhuset vid 8.30, skulle röntga knät. Blir inkallad och av med byxorna och så, och hon som ska röntga knät frågar "Vad i hela fridens namn har du gjort med ditt knä? Det är ju svullet som jag vet inte vad!", berättar hela historian igen, och får skäll igen för att jag har tränat efter cupen och första skadan. Dumma läkare som inte förstår att det inte är lätt att sitta still när man är van vid att träna 5-7 ggr i veckan. Fast jag har ju faktiskt varit duktig nu efter andra skadan, har inte tränat på 6 (!) veckor. Eller situps och så, men jag har inte sprungit på 6 veckor, och då är alltså min kondition gone, jätte roligt att bygga upp den igen, JEJ! Röntgades och sen var det skolan som gällde, funnyball.
Skulle åkt in till stan med Amelie men hon blev sjuk så jag åkte in själv och handlade julklappar, helt okej att gå själv i Malmö faktiskt. Och nu kan jag sätta kryss för ännu en sak jag har gjort, gått från Värnhem till Trianglen. Jag glömmer alltid om det är vid Värnhem eller vid Södervärn man ska hoppa av, så jag ringde pappa och frågade, han sa att jag skulle hoppa av vid Värnhem, det var närmst så. JAJA! Det var inte en glad Ida som gick från Värnhem till Trianglen, och ont i knät hade jag också. Men jag kom fram efter ett tag, tur att jag hittade. Pappa hade missuppfattat mig så han blev förlåten men var tvungen att handla hem glass till mig, haha, jag är elak. Fixade julklappar till vännerna och familjen. 

Tisdag 18/12 
Bussen in till Malmö idag igen, skulle fixa sista julklapparna och sen fixa naglarna. Hittade inga roliga julklappar.
Skulle ta buss 6 till Stadium för att sen gå till mammas jobb, jag hoppade av vid fel hållplats och fick gå lite extra, och där jag gick var det ÖDE, gick på en gångväg (?) och bredvid var där buskar, och jag såg framför mig hur någon hoppade utifrån buskarna och skrämde mig. Jag gick nog i 150 km/timmen där.
Sen in på mammas jobb en snabbis sen åkte vi och fixade naglarna, först jag och sen mamma. Jag somnade på golvet medans mamma fixade naglrna, vaknade av att mamma och Anna stod och pratade bredvid mig, och på min rumpa satt en katt, och det var ingen liten katt, typ såhär 8 kg katt. PLATTASS är jag nu.
Sen hem, duscha, sova.

Onsdag 19/12
Har bestämmt mig för att jag inte ska försöka få dig längre, det är omöjligt, så jag ger upp.
Lägger kärlekslivet på hyllan ett tag. Ska gå och lägga mig i soffan nu och kolla på Parlamentet, (L),fett med kärlek. Måste vara frisk tills imorgon, mysdag med klassen, bästabästa!

Take care people!

Vad roligt att du vill lämna en kommentar, puss!
Postat av: hanna

hahahhahah, Där är det bra att du har tändaren som du fick av mig, så alla blir röädda ;)

2008-01-04 @ 01:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback